Esther Mitjans

02/12/2011 - Esther Mitjans

El Facebook del Futur

Els Estats Units d'Amèrica demanen responsabilitats a Facebook. El que ja va fer el Canadà fa un temps, exigir a la xarxa social que no es rentés les mans davant els tractaments de dades personals dels seus usuaris, ara ho fa el país on la xarxa té la seu.  Les gestions de la Federal Trade Commission (la comissió federal de comerç americana) han acabat imposant a Facebook avaluacions periòdiques relatives a les seves pràctiques en matèria de privacitat durant vint anys.
Estem davant d'una nova era de les xarxes socials.


Aquesta segona etapa ja es manifesta com una fase de maduresa indiscutible de les noves eines de comunicació, les xarxes socials. Fins ara ens han sorprès amb tots els avantatges que suposen, però també han generat als usuaris i a les autoritats de protecció de dades  gran desconfiança, per la prepotència i ambigüitat amb què han manegat i tractat les dades personals dels seguidors.
Això s'ha acabat.


Facebook ha respost a les acusacions d'haver estat enganyant els consumidors assegurant que deixarà que els usuaris decideixin sobre la privacitat de la seva informació personal, molt més enllà de les opcions establertes en l'actualitat.
Altres proveïdors ja ho fan: Google + ja es va presentar amb aquesta característica diferenciadora: potenciar la privacitat per defecte.
Facebook no té més remei que canviar. Si a casa seva, als Estat Units, l'hi demanen responsabilitats, la resta de països han de seguir la mateixa sort.